top of page
Caută
Dacă ești binecunoscut ca fotograf de familie, de exemplu, care produce fotografii color cu aspect natural și, dintr-o dată, îți muți toată atenția către alb-negru, s-ar putea ca acest lucru să schimbe opinia vechilor clienți. Deși un nou stil/brand poate atrage noi clienți, te poate costa și clienții fideli pentru care ai muncit din greu să construiești o relație.
Deși acesta poate fi de fapt cazul, nu este neapărat un lucru rău. Cu toții am auzit zicala „Îmbracă-te pentru jobul pe care îl vrei, nu pentru jobul pe care îl ai”. Ei bine, ar trebui să adaptăm proverbul: „Creează pentru clienții pe care îi dorești, nu pentru clienții pe care îi ai”. Dacă clienții tăi actuali te presează mereu pentru ca fotografiile lor să se potrivească cu o tendință care contravine instinctului tău de fotograf, probabil că nu vei ajunge prea repede la clienții tăi ideali.
Fii îndrăzneț! Dacă într-adevăr simți că ceea ce faci este mai interesant sau altfel decât tendințele actuale, explică-le clienților de ce ar trebui să te aleagă pe tine în locul celorlalți fotografi. Poți compara fotografia cu industria muzicală: majoritatea cântecelor pe care ni le vom aminti toată viața au fost scrise de „pionierii” unui gen. Sigur, au existat o mulțime de trupe care au sunat similar pentru fiecare epocă și gen de muzică. Cu toate acestea, artiștii care ne-au binecuvântat pentru prima dată urechile cu acele sunete noi și proaspete sunt cel mai adesea cei pe care noi, ca societate, îi respectăm și îi admirăm cel mai mult. Este în natura noastră să-i iubim pe cei care stabilesc tendințe.
bottom of page
Comments